fredag den 30. august 2013

Færdiggørelse af projekter: tablet sleeve






På min liste over ufærdige projekter, har i en måneds tid stået det her zebra sleeve, som jeg har blogget om tidligere - inden det var helt færdigt. Det er lavet efter opskriften til iPad sleevet, men i Rio merceriseret bomuld.

Jeg synes det er hårdere at hækle i bomuld end i uld - i hvert fald når det er jacquard. Men resultatet bliver altså også ret lækkert, hvis I spørger mig!

Da jeg allerede havde lavet ét i en anden model, som viste sig at være for småt, lavede jeg det her rigeligt stort. Jeg havde egentlig forestillet mig at afslutte med en lynlås i toppen, men det fungerede ikke rigtigt i praksis, da det blev for svært at få tabletten derned i. I stedet hæklede jeg det ekstra langt med et knaphul på forsiden og fandt en matchende knap i gemmerne, der blev syet på med en kontrastfarve. 

Det virkede og modtageren så egentlig glad ud :) 

Ha' en dejlig fredag :) 

4 kommentarer:

  1. Nej, hvor er det smart!!

    god weekend, Stine:)

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare fint :-) Jeg synes generlet også det er hårdere at hækle i bomuld end uld.

    SvarSlet
  3. Ser lækkert, og holdbart ud!

    SvarSlet
  4. Den blev da god Camilla.
    Hehe skøn kommentar at "modtageren egentlig så glad ud". I bet she was:-)
    God god fredag. Klem

    Hov jo bibehold du samme størrelses hæklenål her i anden omgang?!

    SvarSlet